PILÓTAKÉPZÉS, SÉTAREPÜLÉS, LÉGIFOTÓ MOTOROS SÁRKÁNYREPÜLŐVEL !

Üdvözlöm! Ezt az oldalt azért készítettem, hogy bemutassam Önnek az egyik legcsodálatosabb és legszabadabb repülési formát, a motoros sárkányrepülést!

 

Pilótaképzés, oktatás

 Pilótaképzést a szakosztályunk keretein belül, három különböző repülőtéren végezzük. 

 

tokol.jpg

Tököli repülőtér:

 

 A bázisrepterünk. Ez egy régi katonai reptér, Csepeltől délre, Halásztelek és Tököl között, 5percre a déli M0-s hídtól. 2500X60 méteres beton, illetve 1100X50 méteres füves kifutópályával rendelkezik.

https://www.google.hu/maps/place/T%C3%B6k%C3%B6l+rep%C3%BCl%C5%91t%C3%A9r/@47.3455184,18.9808023,15z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x1192a60db80e57e0!8m2!3d47.3455184!4d18.9808023

 

Kiskunlacházi repülőtér:

 

lachaza.jpg

 

Méreteit tekintve a 2500x60 méteres beton pálya. Gyakorlati képzésre használjuk.

https://www.google.hu/maps/place/Kiskunlach%C3%A1zi+Rep%C3%BCl%C5%91t%C3%A9r/@47.1771866,19.0696471,14.76z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0xc9d62679754d26bd!8m2!3d47.1764897!4d19.0723506

 

Farkashegyi repülőtér:

 

marci_1.jpg

 

1000x200 méteres füves leszállópálya, gyakorlati képzéskor használjuk.

 

https://www.google.hu/maps/place/Farkashegyi+Rep%C3%BCl%C5%91t%C3%A9r/@47.4852218,18.9105104,15.75z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x6697d7a057b75a22!8m2!3d47.489705!4d18.909701

 A kiképzés 20 óra kötelező kétkormányos gyakorlati foglalkozásból áll, ezután 15 óra oktatói felügyelet melletti repülés következik, ez után vizsgázhat a pilótanövendék. A gyakorlati képzés "egyszemélyes", azaz egyszerre csak egy emberrel foglalkozunk, így sokkal hatékonyabban haladunk a cél felé.

A tanfolyamra jelentkezés követelményei:

 

A tanfolyamra jelentkezőnek az egyesület igazolt tagjának kell lennie.

A gyakorlati pilóta vizsga előtt be kell töltenie a 16. életévét.

 A jelentkezőnek 1. vagy 2. osztályú orvosi minősítéssel kell rendelkeznie a tanfolyam megkezdése előtt.

 

ezt_megnyomom.jpg

 

A kezdet:

 

Mindennek az alapja a kapcsolatfelvétel. Egy személyes találkozót szoktam javasolni, lehetőleg a reptéren. Itt elmagyarázom, hogy működik, illetve mi a menete a motoros sárkányrepülésnek.           

 

Az első dolog felkeresni egy repülőorvost, aki körülbelül egy órás vizsgálatra rendeli be a jelöltet. Nem kell megijedni, nem űrhajósnak készül, egy általános jó egészségi állapotot mérnek!

(Dr. Csiffáry Réka 06-30/3470084)

 Ezek után a pilóta jelölt kap tankönyveket, repülési munkafüzetet, egy repülési naplót, (és még sok minden más oktató kelléket) melyekbe a képzés folyamán rendszeresen jegyzetelünk, illetve kitölt egy adatlapot, amely az egyesületi tagság bejelentéséhez szükséges.

 

 

A képzés menete:

 A motoros sárkányrepülő képzés elméleti képzéssel kezdődik.  Az elméleti foglalkozás alatt ne valami száraz bemagolós maszlagra gondoljon, hanem egy könnyen elsajátítható értelemszerű tematikán alapuló tananyagra.

 Az elméleti órák mellett sor kerül a gyakorlati képzésre is.

 Először a repülőgéppel barátkozunk össze, ismernünk kell annak a felépítését és működését földön és levegőben egyaránt. A guruló utakon megtanuljuk a gép földi használatát. Elsajátítsuk elméletben az úgynevezett „iskolakört”, mely a későbbi repüléseinket is alaposan meghatározza.

 

 Amit már mindenki nagyon vár, az első felszállás, az úgynevezett szoktató repülés. Itt még az oktató irányítja a sárkányrepülőt, és közben kommunikál a növendékkel. Megfigyeli a viselkedését, elmagyarázza a repülőtér körzetét, az iskolakör fordulópontjait különböző tereptárgyakról, stb.

 A következő felszállásokat a növendék az első ülésből az oktató segítségével hajtja végre. Az első egy-két órában a tanuló elsajátítja a földi gurulásokat, ennek szabályait, majd az első felszállás után az egyenes vonalú repülést, a fordulók repülését, optimális emelkedést, süllyedést, spirálozást stb. Ezek után, a gépet levegőben biztonsággal el tudják kormányozni.

 Ezt követően térünk rá az iskolakör gyakorlására, illetve a felszállás, emelkedés, siklás, behelyezkedés, leszállás gyakorlására. Ez jó pár órát igénybe vesz, de mivel ez a repülésünknek az egyik legösszetettebb és legkritikusabb része, ezért nem árt unalomig ismételni!

  gabi1.jpg

 Repülünk még különleges helyzetekben, szimuláljuk a vészhelyzeteket, szélsőségesebb időjárási viszonyok között, a növendék megtanul a géppel biztonságban leszállni álló motorral, amikor is elérkezünk az első egyedül repülésig. A tanuló jó pár iskolakört repül egyedül, majd egy útvonalrepülést is végrehajt. Ha ezek mind rendben vannak, akkor jöhet a vizsga! Ez a vizsga feljogosítja a frissen avanzsált pilótát, hogy egy személyes repüléseit önállóan megtervezze és végrehajtsa.

  gyufa.jpg

 Bármilyen kérdés merülne fel Önben, kérem hívjon, vagy írjon e-mailt:

 Telefon: 06/30/8559337   Kun Zoltán

e-mail: motorossarkany@gmail.com 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 31
Tegnapi: 102
Heti: 253
Havi: 1 236
Össz.: 432 625

Látogatottság növelés
Oldal: Pilótaképzés, oktatás
PILÓTAKÉPZÉS, SÉTAREPÜLÉS, LÉGIFOTÓ MOTOROS SÁRKÁNYREPÜLŐVEL ! - © 2008 - 2024 - sarkanyrepulo.hupont.hu

A HuPont.hu weblap készítés gyerekjáték! Itt weblapok előképzettség nélkül is készíthetőek: Weblap készítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »